Olisiko ideoita, mistä löytäisimme asiantuntijat, jotka muun muassa osallistuisivat kilpailuttamiseen, tavoitteenasetteluun ja arvioisivat jatkotoimenpiteet yhdessä voittaneen tarjokkaan kanssa?
Onkos täällä sopivia paikallisia järjestöjä, joiden kanssa voisi liittoutua? Grönioni (http://gronioni.org/) voisi toimia yhtenä linkkinä opiskelijoihin.
>Onkos täällä sopivia paikallisia järjestöjä, joiden kanssa voisi liittoutua?
Itse en tunne Jkl-posseja edelleenkään riittävästi. Jokin Hgin Demoksen tapainen kätilöorganisaatio olisi enemmän kuin paikallaan ensi alkuun. Tai voihan sitä alkaa kokoontua esm Vakiopaineessa Hgin tapaan to klo 18. Pitää tehdä hieman googlausta, mutta menee pari päivää.
itse en ole mikään energia-asiantuntija ja energia-asioista mulle tulee mieleen vain yrityksiä. En tiedä (osaa tässä vaiheessa kuvitella) haluisko ne profiloitua mafian yhteydessä. Esim. http://www.energiakolmio.fi/
olisko paikallisilla energiayhtiöillä näitä asiantuntijoita - niillä on direktiivivelvollisuus energiansäätön neuvontaan. niiltä voisi saada tätä siis jopa direktiivivelvoitteisesti.
Sittenhän meillä toimii kaupungissa ympäristökeskus Kammi, mutta sen toiminta ja politiikkaan osallistuminen on mulle vähän kysymysmerkkinä... mitähän ne siellä tekee?
Tervehdys ja kiitos kutsusta ryhmäänne!
Olen mielelläni mukana pohdinnoissa ja voin ottaa asian esille myös Jyväskylän dodojen kesken. Jonkin verran olen itsekin perehtynyt asiaan ympäristötekniikan opintojen ja työn kautta.
Väinö, olisi kerrassaan mainiota, jos Dodo Jyväskylä voisi avustaa samoin kuin Demos Helsinki on kätilöinyt Porkkanamafiaa ja Hgin ensimmäistä tempausta konttorillaan. Voitaisiin kutsua alustavasti kiinnostuneet ja hahmotella aivan yleisluontoisesti millaista toiminta voisi olla Jklssä.
Dodolla ei ole valitettavasti vakinaisia toimijoita täällä. Toimimme lähinnä projektien parissa, kuka mistäkin on innostunut. En usko, että tähän hätään saamme porukkaa kasaan työstämään porkkanamafiaa.. kyselen kuitenkin kiinnostuneita postilistojemme kautta. Porkkanamafian kokoontumiseen voisi olla helpompi tulla mukaan, eli kun mafia kokoontuu niin voisin kutsua dodon listoilla porukkaa mukaan hahmottelemaan toimintaa.
Tervehdys täältä Japasta! Me voimme tosiaan olla mielellämme mukana tempausten ideoinnissa ja toteuttamisessa.
Eli nyt vaan pyörät pyörimään ja tempausta ideoimaan! Näin sähköisestikin saamme ideointia eteenpäin, mutta suunnittelutapaaminen voisi olla paikallaan jossain vaiheessa tässä lähiviikkoina. Olisiko toiveita suunnittelutapaamisen ajankohdaksi, menisikö liian pitkälle, jos kokoonnuttaisiin esim. 2.12. klo 18 Sohwilla?
Ensimmäinen JKL:n tempaus voisi hyvin olla jotain jo muissa kaupungeissa hyväksi havaittua ja ”näkyvää”, eli esim. kahvila/ravintolatempaus. Näin saataisiin tehtyä toimintaa tutuksi näkyvän tempauksen avulla. Sen jälkeen kohteena voisi olla sitten jotain muuta, esim. vaikka kampaamot. Miltä kuulostaisi?